Verifică departamentul tău de marketing și vânzări

Check list din 7 puncte importante și urgente :)

Iată  câteva puncte care te vor ajuta să efectuezi independent un audit al departamentului de vânzări și marketing, să corectezi greșelile și să ajustezei activitatea pentru a mări veniturile.

1 Fără structură organizatorică nu există vânzări constante
Principiu 1

2 echipe de 4 persoane cu aceleași sarcini sunt întotdeauna mai eficiente decât 1 echipă cu 8 persoane.

Dezbină și cucerește: fă 2 departamente de vânzări cu 2 supervizeri și vei obține o concurență sănătoasă și manageri motivați + supervizeri antrenați în mediu de concurență sporită.

Deci, dacă ai mai mult de cinci manageri, crează un al doilea departament de vânzări. În același timp, nu uita că, în subordinea unui manager, nu trebui să fie mai mult de 6-7 persoane, altfel eficiența activității departamentului va începe să scadă.

Principiu 2

Distribuie clar responsabilitățile

Diviziunea muncii se poate construi pe separarea funcțiilor, a teritoriilor, a produselor, a punctelor de contact cu clientul. Dacă managerul de vânzări se va ocupa cu toate canalele, de exemplu, rezultat nu va avea nicăieri.

Totodată, eliberează managerii de la funcții atipice: să mențină o nomenclatură de mărfuri, să actualizeze prețurile, să deseneze oferte comerciale sau să emită facturi.

Vânzătorii trebuie să se ocupe de responsabilitățile lor directe – să vândă!

2 Leadgenerarea este obligația Departamentului de Marketing

În aceste sens vânzările conlucrează cu marketingul și îi remite rapoarte structurate

-Număr leaduri furnizate general în CRM sau orice alte instrumente de calcul și inventarierea  leadurilor din diferite canale.

-Număr leaduri calibrare, deci clienți reali potențiali.

Tot vânzările pot prelua leadurile din SocialMedia, canale Instagram, Facebook etc

3 Planul de marketing - Planul de vânzări

Pentru marketeri, este important să se stabilească cifre planificate pentru generarea de lead-uri, trafic, conversie în tranzacție. Marketerii trebuie să știe costul lead-ului, costul de client, bugetul de marketing și ce anume influențează rentabilitatea fiecărui canal de marketing.

Salariul marketerului nu poate să fie constituit doar din rată fixă, trebuie să existe un bonus, a cărui mărime depinde de implementarea planurilor.

4 Controlul calității - acțiune de bază care crește vânzările

Ascultarea a cel puțin două conversații ale fiecărui manager este o sarcină zilnică. Pentru a o efectua, crează un departament de control al calității la distanță.

Doar prin ascultare apel sau și discurs oral, puteți real corecta, interveni asupra scenariilor și apoi îmbunătăți, altfel, nu vă ajută nici cel mai bun training/trainer de vânzări. Oamenii au uimitoarea capacitate de a uita, nu face etc etc

5 Dash bord - instrument care scoate vânzătorii din zona de comfort

O posibilitate de a crește vânzările este de a vizualiza rezultatele. Stabilește în cel mai vizibil loc o tablă pe care vânzătorii își vor înregistra indicatorii: procentul de realizare a planului pentru fiecare zi, realizarea efectivă a planului în bani, planul stabilit pentru lună.

Acest instrument simplu scoate managerii din zona de confort - nu este foarte plăcut să te „ lauzi” cu rezultatele proaste. În consecință, angajații încearcă să lucreze mai bine pentru a fi cel puțin la fel de bun ca alții.

6 Raport prin chat - zilnic

Pentru a controla rezultatele departamentului de vânzări, utilizează chat-boturile, care preiau automat datele din CRM și le expediază destinatarului prestabilit. De exemplu, în fiecare zi la ora 21:00, un astfel de chat-bot îți trimite mesaj cu câți manageri au acumulat sarcini restante. Această funcție îți permite să monitorizezi zilnic modul în care managerii se descurcă cu procesarea potențialilor clienți, sarcinilor, planului de vânzări.

7 NPS - numai cei care îl măsoară, știu exact ce trebuie de îmbunătățit la un produs

Am scris despre asta aici, în detaliu tehnologia de calcul

http://alinaandriuta.md/blog/art20/calculeaza-indicatorul-nps-si-afla-cat-de-fideli-iti-sunt-clientii

Acum, prieteni, rămâne să scanați departamentul vostru de vânzări și cel de marketing, să realizați ce erori are sistemul vostru și să îmbunătățiți sau să modificați sistemul.

La mai multe leaduri care se transformă în vânzări!


 

adaugã: