o lectură de ~ 8 min
Cu ce am greșit în funcție de Director AngryBusiness

adaugã:

2018-01-10 by Alina Andriuță

După mine, singura funcție într-o afacere care rămâne netehnologizată, nereglementată sau supusă anumitor criterii clare și obiective este funcția de Director.

Dacă ești Director se presupune că știi ce trebuie să faci pentru a organiza, conduce, controla și motiva o echipă.

Se presupune, dar în realitate e mult mai mult de atât.

Nu știu alții cum sunt, dar eu după fiecare investire în funcție de director, din nou și din nou căutam metoda CORECTĂ de a conduce o afacere. O metodă care m-ar fi salvat de la a gândi CE exact trebuie să fac pentru ca business-ul să meargă, deoarece CUM să fac mă descurc.

De unde s-o apuc: marketing, vânzări, finanțe, fidelizare clienți, arhitectură de produs, tehnologii și programe, analitică și statistică, micromanagement….Toate astea la un loc creau haosul care amâna deciziile și acțiunea.

În consecință, cea mai frecventă capcană în care am căzut a fost incapacitatea de concentrare și ignorarea situației de afacere, am făcut mai des ce mi-a plăcut decât ce a trebuit să fac.

Altfel spus pentru un Director munca nu trebuie să fie plăcută, ci eficientă.

În timp am înțeles câteva adevăruri care reies direct din erorile făcute de mine la o etapă sau alta a activităților în funcție de director:

  1. Alege întâi strategia (calea) apoi organizează sistemele și plasează oamenii cu resursele și abilitățile setate conform sistemului.
    Ce înseamnă Strategie: nu ceea ce trebuie să faci, ci ceea ce NU TREBUIE să faci. Strategia răspunde la întrebarea ce este secundar și ce este prioritar pentru o afacere. Ce refuzi conștiet din totalitatea de posibilități de acțiune din funcția de Director. Am ajuns să văd lumea polarizat: ce susține și ajută strategia și ce nu ajută și nu susține strategia.
  1. Stabilește punctul de creștere sau unitatea de extindere a afacerii și fortifică această unitate.
    La AngryBusiness am înțeles că avem 3 unități de bază de extindere:

     

    • Traficul – numărul de persoane care ne cunosc și pentru care creăm nevoi conștiente sau suntem mereu prezenți în căutarea informațională.
    • Case-urile – sau altfel spus istoriile cu Rezultat din cursurile AngryBusiness.
    • Tehnologia și instrumentele care dau rezultate 100% dacă sunt aplicate.
  1. Crează o matrice de produse care răspund diferitor nevoi pentru a acoperi necesitățile financiare curente și pe termen lung.
    • produs locomotivă care generează de cash.
    • produs maximizator de profit care generează profit și marjă comercială.
    • produs lead magnit gratuit- care generează trafic.
  1. Gândește în acțiuni care aduc Rezultat
    Ce înseamnă acțiuni cu rezultat: acțiuni care primesc feed back instant, fie el și negativ.
  1. Poți lua angajați bine pregătiți, bine motivați și să-i plasezi într-un sistem prost, și sistemul va câștiga de fiecare dată.
  1. Detașează-te de situațiile de zi cu zi și vezi mare, Perspectiva. Fiecare din noi  simte nevoia sa lucreze la un nivel direct inferior celui în care se afla.
  1. Înțelege clar și responsabil în ce situație de afaceri te afli și stabilește acțiuni conform acestui context specific:
    -lansare
    -schimbare de direcție
    -reorganizare
    -menținere succes
  1. Definește acțiunile de ordin prim:
    -acțiuni care să decurgă din problemele esențiale
    -acțiuni particulare cu  rezultat
    -acțiuni cu impact asupra rezultatului financiar

 

Și cel mai important factor care mi-a lipsit deseori este METACUNOAȘTEREA: să știi pe cei care știu ce te interesează.

În această ordine de idei, am lansat recent cursul DIRECTOR1.0, curs practic pentru cei care dețin această funcție, sunt abia investiți în ea sau urmează să o preia. Curs care va face claritate asupra exercitării practice a acestei funcții, regulat și cu plăcere :)

adaugã: