o lectură de ~ 4min
Cum să transformi oferta promoțională în bani reali

adaugã:

2018-01-10 by Alina Andriuță

unnamed

Acțiuni promoționale – când și cum funcționează cu rezultat

Ce trebuie să facem pentru ca o acțiune promoțională să aducă rezultat în bani, în clienți mulțumiți, în sporirea ratei de vânzare a unui sau altui produs. De ce unele acțiuni lucrează, iar altele rămân fără rezonanță la clienți?

Acțiunea promoțională este un MOTIV pentru a cumpăra. Este răspunsul la întrebarea de ce este interesant și de ce trebuie de  cumpărat astăzi un produs sau serviciu.

Pare o definiție simplă, de ce atunci majoritatea acțiunilor rămân neobservate, de ce scrie pe site, Landing Page sau baner: 1+1=3, și totuși nu sunt comenzi? Toate pentru că majoritatea ofertelor sunt construite intuitiv, inventate rapid fără a se intra în detalii care fac diferența.

ODC- Offer, Dead-Line, Call to Action – acronim din trei litere care reprezintă formula unei acțiuni promoționale IDEALE.

Oferta

Concentrați-vă la beneficiile pentru client, astfel încât valoarea ofertei să fie mai mare decât prețul. Utilizați diferite modele de oferte până găsiți ceea ce funcționează:

  • Cadou promoțional (1+1=3, cadou la livrare/procurare, cadou pentru recomandare, ambalaj cadou, cadou pentru toți vizitatorii unui punct de vânzare, cadou în număr limitat-pentru primii 10,  etc)
  • Reducerea prețului de vânzare (reducerea imediată în %, reducerea limitată – după o anumită sumă, oferte de returnare a banilor, premii de fidelitate, reducere la prezentare unor probe de achiziționare, reduceri la creditare, credit gratuit etc).
  • Încercare gratuită- free trial ( la domiciliu sau în magazin,degustare de produse alimentare si băuturi – în magazin, în spații publice, testare gratuită a unui produs sau serviciu).
  • Cupon/Bon de reducere –  serie/tren de cupoane de reducere, bon de reduceri de la o rețea de parteneri, bon de cumpărare ( bon valoric în suma de 15 lei valabil pentru prima achiziție care depașeste 100 lei  efectuată timp de o saptamână)
  • Garanții – pentru clienții care se tem să cumpere Garanția este mai mult decât o promisiune că acel lucru de care se teme clientul nu se va întâmpla la firma ta. Dacă  se întâmplă (ceea de ce se teme clientul) atunci firma va compensa într-un anume fel:

rambursare integrală timp de 10 zile sau în 48 de ore – prin telefon (apel gratuit);

„150% rambursat – daca găsiți mai ieftin într-un alt magazin”;

garantie 100% (la prima achiziție): rambursare integrală, la cerere, în caz de insatisfacție;

  • Oferte excepționale/speciale –  oferta cu caracter de eveniment, limitata ca volum si timp, având la baza un produs cunoscut,

Deadline [tehnica numărului limitat de produse, precum și tehnica termenului limită.]

A doua parte componentă a unei acțiuni este LIMITA de Timp sau de Stoc.

Formularea de tipul *Avem reduceri* nu funcționează, acțiunea ar crea mult mai mare rată de răspuns dacă ar fi formulată cu deadline :*Reduceri valabile până azi la 22.00*.

Ideea este că ocaziile par mai valoroase atunci când sunt limitate. Atunci când liberatatea noastră de a avea ceva este restricționată, adică acel ceva este mai puțin disponibil, vom trăi o dorință mai intensă de a-l avea. Din acest motiv acțiunile promoționale care au limită de stoc/timp au o rată de conversie mult mai mare.

Call to Action (Îndemn la acțiune)

Ce trebuie să facă potențialul cumpărător după ce vede acțiunea promoțională?

Fiți cât se poate de expliciți în mesajul publicitar: Intrați aici, Prezentați cuponul la magazin, Înregistrați-vă acum. Utilizați Verbe de acțiune și nu lăsați clientul să ghicească care este următorul pas, s-ar putea să nu coincidă cu ceea ce vă doriți :).

Fiți cu ochii pe piață, testați, selectați și analizați cele mai bune serii de Oferte+Deadline+Call to action.

Transformă oferta ta în bani reali!

adaugã: